תואר שני בגיל הזהב

שנות הזהב הן השנים היפות ביותר שיש לאדם בחייו, לאחר שבמהלך כל השנים הוא היה עסוק בהתפתחות, למידה, השגת מטרות והקמת משפחה ושושלת שתמשיך אותו במשך שנים רבות. ניתן לומר כי בגיל הזה העיסוק המרכזי הוא סביב הבריאות ומציאת עיסוקים שיעזרו לעבור את הימים, כיוון שלאחר גיל הפרישה כבר אין צורך לעבוד והפנסיה היא זו המספקת הכנסה מספקת לחיי היומיום.

במקום לחפש אחר פעילויות, עיסוקים ואתגרים שתוכלו לעשות בכל יום, למה שלא תרשמו אל לימודי תואר שני? צמד המילים האלו אולי נשמע מרתיע בהתחלה, אך לאחר שתקראו את המאמר הזה ותכירו את היתרונות בכך, וכמובן את חוגי הלימוד המומלצים תבינו כי זו יכולה להיות החלטה לא רעה בכלל.

מהם היתרונות של לימודי תואר שני בגיל הזהב?

קודם כל, מדובר על דרך מעשירה וחווייתית ללמוד ולהכיר דברים חדשים שלא נחשפתם אליהם בעבר, ואין כמו מסגרת לימוד אקדמית שתוכל להקנות לכם את דרך הלמידה הטובה ביותר. בשונה ללימודי תואר ראשון, תואר שני מצריך מהסטודנטים פחות מבחנים וחובת הגעה לשיעורים במוסד הלימודים – אלא הגשת עבודות מחקר מקיפות, אותן ניתן לבצע מכל מקום ובכל זמן כמובן בהתאם ללוח הזמנים של כל חוג לימוד.

זהו יתרון משמעותי עבור סטודנטים בגיל הזהב, כיוון שהם אינם יאלצו להגיע בכל יום למוד האקדמי כדי ללמוד במשך כל שעות היום, אלא להקדיש זמן ללימודים וכתיבת עבודות באופן נוח ועצמאי בבית, ספרייה או כל מקום אחר שהכי נוח ללמוד בו.

תואר שני באוניברסיטה או מכללה?

ניתן למצוא חוגים שונים של לימודי תואר שני הנלמדים באוניברסיטאות או מכללות ברחבי הארץ. ההבדל בין מוסדות לימוד מורכב מכמה פרמטרים כמו מערכי לימוד, תוכניות ותחומי לימוד, מבנה כיתות הלימוד וכמובן עלויות. משום שקיימים הבדלים רבים בין אוניברסיטאות ומכללות, מומלץ לבחור את מוסד הלימודים על פי נוחותו והעדפתו של כל סטודנט, אך יש לזכור כי אוניברסיטה מציעה קשת רחבה יותר של תארים וחוגי לימוד אותם ניתן ללמוד.

בחרו חוג לימוד שאתם מתחברים אליו

כדי שתעבירו את השנתיים הבאות בחוויה מספקת ומהנה, חשוב כי תבחרו את חוג הלימוד שהכי מדבר אליכם. הנה כמה תארים מומלצים לבני גיל הזהב המעוניינים ללמוד תואר שני:

  • תואר שני בהתפתחות הילד – כעת שאתם סבים/סבתות, וודאי תרצו לדעת כיצד תוכלו לסייע לילדכם בגידול וחינוך ילדיהם ונכדיכם המתוקים. במסלול תואר שני תוכלו לרכוש ידע וכלים נרחבים בתחום התפתחות הילד, מגיל ינקות ועד גיל ההתבגרות.
  • תואר שני באומנות – אם אתם מרגישים יצירתיים ואוהבים אמנות טובה, תואר שני בתחום הזה יכול להיות בחירה נהדרת עבורכם. החוג כולל מגוון תחומי אמנות ויצירה כמו פיסול, ציור, צילום, קרמיקה ועוד תחומים יצירתיים נוספים.
  • תואר שני בלימודי מגדר – החוג ללימודי מגדר יאפשר לכם ללמוד באופן מחקרי-מקצועי את נושאי המגדר, שהינו תחום עכשווי שיאפשר לכם להכיר לעומק את המציאות של היום. נוסף על העשרת הידע בתחום, תוכלו להעביר את הידע שצברתם לאנשים אחרים באמצעות הרצאות וסדנאות שתעבירו באופן פרטי או אף התנדבותי.

ומה עם תנאי קבלה?

כידוע, קבלה ללימודי תואר שני אפשרית רק לבוגרים שסיימו את לימודיהם לתואר הראשון. לכן אם למדתם בזמן כזה או אחר לתואר, יש בידיכם את האפשרות להירשם לתואר שני. יחד עם זאת חשוב לזכור כי לכל מוסד לימוד יש תנאי קבלה ייחודיים לו, כך שמומלץ לקבל מידע מקדים מכל מוסד אקדמי כדי לבחור בסופו של דבר את מקום ומסלול הלימוד המתאים לכם.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram