רכיבה על אופניים למבוגרים

גיל הזהב הוא הגיל המושלם להתחיל לפתח תחביב ישן או נחשק שמאז ומתמיד חושבים עליו, לכן אם אתם רוצים לשלב בילוי לשעות הפנאי יחד עם פעילות ספורטיבית חשובה – רכיבה על אופניים היא התשובה לכך. בשונה ממה שנהוג לחשוב רכיבה על אופניים יכולה להתאים גם לאנשים מבוגרים, ולא רק לילדים קטנים שמחפשים פעילות אקטיבית כיפית, או בני נוער שאין להם רישיון נהיגה הם מעוניינים להגיע ממקום למקום בצורה נוחה ומהירה.

כיום ישנם סוגים רבים של אופניים המשמשים למגוון צרכים ומטרות, ביניהם אופני איזון לילדים, תלת אופן לפעוטות, אופני שטח וכביש, קורקינטים וגם אופניים חשמליים שהפכו להיות כלי תחבורה קומפקטי ונוח – אך כמובן אינם נכללים בקטגוריה של פעילות ספורטיבית, כיוון שהנסיעה עליהם איננה מחייבת פעילות גופנית מאומצת כמו שנהוג לעשות ברכיבה על אופניים מכאניים רגילים.

מה היתרונות שיש ברכיבה על אופניים?

רכיבה על אופניים נחשבת לענף ספורט מאתגר ומומלץ, כיוון שלצורך הנעת האופניים ורכיבה עליהם על רוכב האופניים לדווש כל הזמן בהתאם לתנאי הדרך, וכך להפעיל את הגוף בצורה מאומצת שתצליח לשרוף שומנים וקלוריות מיותרות. למעשה, ניתן לומר כי לרכיבה על אופניים יש כמה יתרונות בולטים:

  • אימון אירובי מומלץ – פעילות הרכיבה על אופניים גורמת להפעלת הגוף וקבוצות שרירים רבות, ביניהן שרירים הקיימים ברגלים כמו ירך, עכוז ושריר התאומים. בנוסף, רכיבה על אופניים גורמת להפעלת מערכת הלב ולכן מסייעת להפחתת גורמי סיכון בריאותיים כמו יתר לחץ דם, כולסטרול, שומנים בדם, סכרת ועוד גורמים שעשויים להופיע לרוב בגילאים מבוגרים.
  • ספורט המשלב חוויה – בשונה מפעילויות ספורטיביות אחרות, רכיבה על אופניים מאפשרת לבצע ספורט מבלי להישאר במקום אחד. במהלך הרכיבה רוכבי האופניים יכולים להיחשף למקומות ונופים שונים ומגוונים, דבר שמעצים את ההנאה והחוויה של ענף ספורטיבי זה.
  • מסייעת להפחתת סטרס – בהמשך לסעיף הקודם שדיבר על רכיבה על אופניים והנאה מהחוויה של פעולה זו, הרכיבה תוכל לסייע מאוד להפחתת תחושות לחץ, חרדה, עייפות, מתח וכו’ כיוון שמדובר על פעילות ספורטיבית במהלכה רואים מקומות חדשים, נפגשים עם אנשים ומשנים את האווירה.
  • פעילות ספורטיבית פרקטית – יחד עם הפעילות הספורטיבית, רכיבה על אופניים מעניקה לרוכבים את האפשרות ליהנות מהניידות שכלי התחבורה מאפשר להם. כך האופניים ישמשו את הרוכבים לא רק לביצוע ספורט, אלא גם כדי להגיע ממקום אחד למקום אחר מבלי להניע את הרכב, לזהם את הסביבה ולהיתקע במשך שעות בפקקי תנועה.

האם רכיבה על אופניים מתאימה גם למבוגרים?

כפי שניתן לראות, לרכיבה על אופניים יש כמה יתרונות משמעותיים במיוחד עבור אנשים מבוגרים שמחפשים פעילות חברתית מהנה, מגבשת, חווייתית וכן כזו שיכולה לתרום להם גם מבחינה בריאותית. פעולת הרכיבה על אופניים מתבצעת על ידי שמירה על שיווי המשקל באמצעות איזון הגוף, כאשר שרירי הליבה המרכזיים בגוף פועלים ללא הפסקה כדי לשמור על האיזון של כל הגוף על גבי האופניים.

לכן אם מדובר על התנסות ראשונה על אופניים, מומלץ להתחיל לרכב עליהם בהדרגה עד לרכישת המיומנויות המתאימות לכך, ובמידת הצורך להיעזר במדרך רכיבה מקצועי שיסייע להעניק לרוכב המתחיל את כל הכלים לרכיבה נכונה ובטוחה.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram