קריאת ספרים בגיל השלישי

אין ספק שזה חשוב להמשיך בקריאת ספרים גם בגיל מבוגר. ככל שהשנים עוברות, המוח הופך להיות פחות מאותגר וכתוצאה מכך, תפקודו יורד ואין יותר מדי מידע חדש אליו נחשפים. ספרים מאז ומתמיד היו כלי מושלם לפיתוח והרחבת הידע, וגם בגיל השלישי הם עדיין יכולים לתרום לאימון המוח, לריכוז, ולמידה של דברים חדשים.

הרחבת אופקים גם בגיל השלישי

נדמה שאין יותר מדי דברים שאפשר לחדש בגילאים אלו, אך דבר זה אינו נכון. בגיל השלישי אפשר ללמוד הרבה מאוד דברים חדשים ואפילו להעשיר את הידע בדברים שמעולם לא באו בחשבון כמו לימודי גיטרה, תואר, פעילויות שונות.

 

גם אם נמצאים בבית אבות לאחר היציאה לפנסיה, אין זה אומר שאי אפשר לעשות שום דבר חדש. להפך, זוהי התקופה הטובה ביותר להרחיב אופקים ולקרוא יותר ספרים, גם אם לא קראתם יותר מדי בעבר. הקריאה נוטה לשפר את תפקודי המוח ולאתגר אותו בכל מיני צורות, כך שניתן ללמוד הרבה יותר גם בקריאה.

קריאת ספרים בגיל השלישי

אז למה בעצם חשוב לקרוא בגיל מבוגר יותר? כשאנו צעירים, המוח שלנו מתפקד וחושב המון. לאחר הפנסיה, כבר עברו שנים רבות והמוח הוא לא מה שהוא היה. חושבים פחות ועובדים פחות, או לא עובדים כלל לאחר היציאה לפנסיה ואף כניסה לבית אבות.

 

כיום עולם הספרות והתרבות יכול להציע הרבה מאוד ספרים שיכולים להעשיר את הידע גם בגיל השלישי, ואפילו לחדש דברים פה ושם. אם תמיד חלמתם לקרוא ספרות מתורגמת ושירה מתורגמת עכשיו זה הזמן. כיום אפשר לקרוא ספרים מרתקים ושירה המתורגמת משפת המקור, שירה וסיפורים מכל מדינה בעולם, כולל אירופה ואמריקה הלטינית.

 בגיל השלישי עושים לא מעט פעילויות שחוזרות על עצמן, לכן חשוב להעשיר את הידע ולפתח את המוח. אם יש רגע של שיעמום או נמאס מהטלוויזיה ומהטלפון, בהחלט אפשר לקחת איזה ספר וליהנות מפעילות איכותית שאפשר לעשות תוך כדי קריאת ספר או שירה מקורית מתורגמת התופסת תאוצה בישראל בשנים האחרונות.

 קריאת ספרים היא פעילות שנועדה לפתח את הדמיון, גם בגיל צעיר וגם בגיל מבוגר יותר. תמיד אפשר לפתח את הדמיון ולהרחיב את האופקים אל עבר מידע חדש, גם עם סיפורת ותיקה וקלאסית ואפילו עם סיפורים ושירים חדשים ורעננים של משוררים מתחילים.

 קלאסיקות אירופאיות הן דבר שבהחלט שווה לקרוא, כשהיום יש ספרות ושירה מקורית מתורגמת מהם אפשר ללמוד על חוויות ותרבויות חדשות. גם אם טיילתם כבר ברחבי העולם, עדיין אפשר לספוג תרבות גם באמצעות קריאת סיפור קלאסי או שיר ממדינה אחרת המתורגמים לשפה המקומית. כך אפשר ללמוד יותר על התרבויות השונות בעולם, גם במקומות בהם מעולם לא יצא לכם לבקר.

 לסיכום ניתן להגיד שקריאה זה חשוב בכל גיל ובמיוחד בגיל השלישי. כשסוף סוף יש זמן לנוח מכל העומס והלחץ של השנים האחרונות, אפשר לקחת ספר, לקרוא ברוגע, ואפילו ליהנות מזה. כיום בעידן הדיגיטלי אפשר גם לתת לאנשים בגיל השלישי לקרוא דרך קינדל בטאבלט במידה והם מתקשים בקריאה, וזוהי החוויה המושלמת גם לפיתוח הדמיון וגם להעשרת הידע בגיל מבוגר.

 

המאמר נכתב באדיבות הוצאת כרמל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram