נהיגה בגיל השלישי

עובדים זרים - אינדקס בתי אבות בישראל

עבור קשישים רבים, הצורך לעלות על ההגה לא נעלם גם בעשור השביעי, השמיני או אפילו התשיעי לחייהם. צורך זה יכול לנבוע מהסיבה הטריוויאלית של הגעה ממקום למקום, אבל גם מהרצון להפגין יכולת ועצמאות בגיל מבוגר או אפילו בכדי פשוט לצאת מהבית ולהרגיש בריאים וחיוניים. לא לחינם אין הגבלה כלשהי בחוק על נהיגה בגיל השלישי ויחד עם זאת, כדי לא להזדקק לשירותיו של עו”ד תעבורה ולבטח כדי לשמור על חייכם ועל חיי אחרים, חשוב מאוד להבין את הסיכונים בנהיגה בגיל זה ולהיערך בהתאם.

 

נהיגה בגיל השלישי היא מסוכנת יותר

הרצון להישאר צעירים לנצח הוא רצון משותף לכל בני האנוש ועדיין, כבני אנוש אנחנו גם יודעים לשקול את המציאות בצורה רציונלית ולהגיב בהתאם, גם כשזה לא לגמרי מוצא חן בעינינו. תחום הנהיגה בגיל השלישי הוא בהחלט תחום בו חשוב להיות ערים לסיכונים ולנקוט משנה זהירות בכל ההתנהלות שלנו מאחורי ההגה. סיכונים אלה נובעים מסיבות מגוונות ובראשן:

  • דעיכה פיזית וקוגניטיבית – עם הגיל, הולכות ודועכות היכולות הקוגניטיביות שלנו, יכולת החשיבה, הזיכרון, תשומת הלב, התגובה ושיפוט המציאות, כמו גם היכולות הפיזיות שלנו כמו ראייה, שמיעה ותנועה
  • צריכת תרופות – הארכת תוחלת החיים בעידן המודרני נשענת ברובה על צריכה מוגברת של תרופות. זה כמובן סיפור לגמרי חיובי, אך לתרופות רבות יכולה להיות השפעה מרדימה ומטשטשת, שיכולה להפוך את הנהיגה למסוכנת במיוחד
  • מחלות – עם הגיל עולה הסיכוי להופעת מחלות כרוניות ועוד יותר מכך להפרעות בריאות אקוטיות כמו התקף לב או שבץ. מחלות כרוניות מסוימות יכולות להשפיע על מידת הריכוז והערנות בעוד ההפרעות בריאות אקוטיות יכולות פשוט לנטרל אותנו בין רגע כשאנחנו בכביש סואן מאחורי ההגה.

אז נכון שעם עו”ד תעבורה מיומן תוכלו להוכיח את חפותכם ותום ליבכם בכל אירוע שלא יקרה על הכביש, אבל האם אתם באמת רוצים שאירוע כזה יקרה? התשובה היא כמובן לא וזה מחייב אתכם ליתר תשומת לב וזהירות ואפילו להפחתת תדירות השימוש ברכב, ככל שרמת הסיכון בגין הגורמים הללו הולכת ועולה.

 

מה בכל זאת אפשר לעשות?

זה חשוב שיש לכם את האופציה הזאת, אבל עו”ד תעבורה זאת לא האופציה שבאמת יכולה לסייע לכם להשלים נסיעה בשלום. לשם כך יהיה עליכם לנקוט בצעדים לגמרי אחרים ובכלל זה:

  • הקפדה על עריכת בדיקות תקופתיות, הן סביב הבריאות הכללית שלכם והן סביב יכולות ספציפיות הנדרשות לכם בזמן הנהיגה ובכלל זה יכולת קוגניטיבית, שמיעה, ראייה, תנועת מפרקים, מצב הלב והמוח וכן הלאה.
  • הרחבת טווח הזהירות תוך שמירה על מרחק גדול יותר, נסיעה במהירות נמוכה יותר, נהיגה בצד הימני בסמוך לשוליים, נהיגה בליווי אדם נוסף ואפילו תכנון מראש של מסלול הנסיעה.
  • הימנעות מנהיגה במצבים של עייפות, קלה ככל שתהיה, לאחר נטילת תרופות, כשקיימת תחושה של טשטוש או ערפול חושים ובמיוחד בשעות ספציפיות בהן אתם כבר רגילים לחוות תופעות כאלה.

כדאי לזכור, שתמיד עומדת בפניכם האופציה לנסוע באוטובוס, במונית, ברכבת או פשוט להיעזר באחד מבני המשפחה שיסיעו אתכם. אם אין שום ברירה אחרת וגם אין שום מניעה, אתם עדיין יכולים לנהוג בכפוף לכללי הזהירות הנדרשים, אבל כדאי בהחלט לצמצם את פעילות הנהיגה עד כמה שניתן.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram