התמכרות לתרופות מרשם במבוגרים

עליה לישראל בזמן הקורונה

החדשות הטובות הן שישנם עוד לא מעט אנשים שנמצאים בסיטואציה שלכם. אם אתם מתמודדים עם התמכרות לתרופות מרשם אצל מבוגרים, ייתכן שגם אתם יכולים להפיק תועלת וצמיחה אישית מתהליך של גמילה מתרופות וכדורים, משככי כאבים, גמילה מקלונקס ועוד.

אנחנו מזמינים אתכם להזמין את עצמכם לפתוח דף חלק וחדש בחייכם, אבל תזכרו שמדובר בתהליך בלתי מבוטל. ורגע לפני שאנחנו נעמיק בנושא הזה של התמכרות לתרופות מרשם וכדורים, אנחנו רוצים להזכיר את המובן מאיליו – אין תחליף לייעוץ רפואי. אם חלילה אתם צריכים סיוע רפואי בהקדם בעקבות התמכרות לתרופות, אל תתעכבו ופנו לייעוץ רפואי מוקדם ככל הניתן. ואם המצב שלכם לא מצריך סיוע רפואי בהול בעקבות התמכרויות של תרופות מרשם, אז יש לכם 3 וחצי דקות לקריאה של השורות הבאות.

לא לבד: רבים וטובים כמוכם פיתחו התמכרות לתרופות

דבר ראשון שאנחנו רוצים לציין הוא, שרבים וטובים כמוכם מצאו את עצמם במצב התמכרותי. בעוד שחלק מפתחים התמכרויות לאלכוהול וסמים, אנשים אחרים עשויים להתמכר לשופינג, הימורים, משככי כאבים ועוד. ובעידן שבו רופא המשפחה יכול לרשום תרופות מרשם מאוד חזקות, הבנאדם שנוטל את התרופות צריך להיות מודע לאופן בו הן פועלות עליו.

אנחנו מציינים זאת, מכיוון שעל כל אחד ואחת התרופות פועלות בצורה שונה. חלק מהאנשים עשויים לפתח התמכרות לתרופות מרשם וחלק מהאנשים פשוט לא. אם אתם מרגישים שאתם מפתחים תלות בתרופות (תלות זהו שלב שקודם לשלב של התמכרות בד”כ), ייתכן שיהיה חשוב להפסיק את אותו טיפול תרופתי. כמובן, אך ורק באישורו של רופא. זכרו, אין להפסיק טיפול תרופתי על דעת עצמכם בלבד.

אופיאטים: התמכרות לתרופות מרשם ומשככי כאבים

אם אתם שואלים את עצמכם על התמכרות לכדורים ותרופות מרשם, כדאי לדעת שזה אכן אפשרי. במיוחד אם תרופות המרשם כוללות אלמנטים של שיכוך כאבים. במשפחה הזו של משככי כאבים ישנם חומרים הנקראים אופיאטים.

האופיאטים מצויים בפעמים רבות בתרופות מרשם נודעו לפתח כאבים. למי שלא יודע מהיכן מגיעים האופיאטים, הם למעשה שייכים למשפחת תרופות המורפיום. וכידוע, מורפיום הוא חומר ממכר מאוד שיכול להוביל למצב של התמכרות לתרופות מרשם ומשככי כאבים.

תרופות נגד חרדה שעשויות להיות ממכרות

בעוד שישנם אנשים אשר מכורים למשככי כאבים, יש אנשים אחרים שמפתחים התמכרות לתרופות נגד חרדה. למשל, כדור הקלונקס שאנשים רבים מכירים. מדוע אנשים רבים מכירים את כדור הקלונקס? לדאבוננו, מכיוון שהרופאים בימינו די ממהרים לרשום אותו בתור טיפול תרופתי.

למעשה, במקרים רבים אפשר לקבל את כדור הקלונקס אצל רופא המשפחה, ללא שום צורך בביקור אצל פסיכולוג, פסיכיאטר או גורם מטפל אחר. ואולי אתם לא יודעים זאת, אבל התמכרות לתרופות מרשם בהחלט יכולה להתחיל עם כדורים אלו. ישנם מכוני גמילה אשר מתמחים ספציפית בגמילה מכדורים כמו קלונקס, כאלו שאנשים מקבלים במרשם אצל הרופא שלהם. טיפ אחד קטן מאיתנו, למרות שאנחנו לא רופאים, תיזהרו עם מה שאתם מכניסים לגופכם. ישנם חומרים מסוימים שיכולים להיות מאוד ממכרים כבר מהפעמים הראשונות שמשתמשים בהם. אם אתם צריכים סיוע מקצועי בעקבות התמכרות לתרופות מרשם או כדורים, יהיה כדאי לפנות למכון גמילה מקצועי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram