הדברה ירוקה בבית אבות: כל מה שעלינו לדעת

אם הגעתם לפה סביר להניח שאתם מכירים את זה, מזיקים וחרקים שונים תוקפים אותנו מכל עבר. אנו ניגשים למטבח ורואים שיירה של נמלים, אנחנו קמים באמצע הלילה לשירותים ולפתע רואים 2 ג’וקים משחקים תופסת מעט אחרי הדלת(לרוב אנחנו גם חוטפים התקף לב קטן), וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על משפחת המכרסמים שמהווים לנו נזק בריאותי וכלכלי.

עוד משחר ההיסטוריה ניסו אנשים רבים לפתח שיטות שונות להדברה, אחת השיטות השכיחות והעתיקות ביותר היא השיטה המסורתית אשר עובדת על גבי ריסוס כימי בחלל ופגיעה במזיקים.

לעומת זאת, היום גילינו שאפשר להגיע אל אותה התוצאה מבלי להשתמש בחומרים כימיים אשר עלולים לסכן אותנו, את הילדים שלנו ואת בעלי החיים המתגוררים בבית. בשנים האחרונות אנו רואים עלייה בחשיבות איכות הסביבה ובטכנולוגיה וניתן למצוא הדברה ירוקה.

הדברה ירוקה: מה זה בעצם?

הדברה ירוקה ידועה לנו בשמות נוספים – הדברה אקולוגית, הדברה אורגנית. למעשה, מדובר בשיטת הדברה ללא ריח אשר לא מערבת בתוכה חומרים כימיים שונים אשר הורגים את המזיקים ועלולים לפגוע בחיות ובני הבית.

למעשה, כאשר אנחנו מדברים על הדברה ירוקה אנו מייחסים לה טכניקות ושיטות רבות לשם ביצוע ההדברה. הדברה ירוקה היא שם קוד למספר רחב של הדברות אשר נחשבות ידידותיות לסביבה וכן יעילות לשם הרחקת המזיקים לצמיתות.

כאשר אנחנו מדברים על הדברה ירוקה אנו רואים מספר הדברות ירוקות שכיחות

הדברות אלקטרוניות – הדברות אלקטרוניות נעשות באמצעות כלים אלקטרונים אשר מטרתם להרחיק את המזיקים מן החלל. לדוגמא, ניתן למצוא הדברה אלקטרונית אשר משמיעות קול שאוזן האדם אינה יכולה לשמוע אך מהווה מטרד רב עבור בעלי חיים, לאותת להם שזה לא המקום האידיאלי בשבילם ולגרום להם לעזיבה. לדוגמא במקרה של הרחקת יונים נוכל להשתמש במכשירים המבוססים על מבזקי אור אשר גורמים ליונה להרגיש באי נוחות ברגע שהיא מתקרבת לאיזור ולהסתובב.

הדברה ביולוגית – הדברה ביולוגית מזכירה לנו ממש את שרשרת המזון בטבע, הדברה זו נעשית באמצעות בעלי חיים בטבע אשר משמשים כ”אויבים” לאלו שנמצאים בחלל הבית שלנו. לדוגמא, חתול ועכבר. יחד עם זאת, לא מדובר בשיטה יעילה במיוחד מאחר והמזיקים יכולים להתחבא עד אשר יעבור זעם ולחזור.

הדברה אורגנית – הדברה אורגנית היא הדברה אשר מתבססת על שימוש במוצרים טבעיים ואורגניים אשר מטרתם לזעזע מעט את סביבת המחייה של המזיקים, לגרום להם להבין שסביבת המחייה הנוכחית אינה אידיאלית עבור מחייה וקינון עבורם ולגרום להם להמשיך הלאה למקום הבא.

חשיבות בהדברה ירוקה בבית אבות

כאשר אנחנו מדברים על הדברה בבית אבות אנו מדברים על הדברה מעט רגישה, מאחר ורוב הדיירים נמצאים בגיל השלישי לחייהם, המערכת החיסונית שלהם היא לא כמו זו שהייתה בעבר. לכן נצטרך להימנע מהדברות כימיות, או בעלות חומרים מסוכנים אשר יכולים לפגוע במערכת החיסונית של השוהים.

לכן, הבחירה המושלמת ביותר לבתי אבות היא הדברה ירוקה ואקולוגית אשר אינה פוגעת בסביבה ובאדם. כמו כן, קיימים בשוק היום מאות מדבירים אשר מציגים עצמם כמדבירים אך לא מחזיקים ברישיון מדביר, או לחילופין רישיון תואם לעבודה אותה הם עושים. לכן, בדקו מול המדביר האם יש לו רישיון ואמתו אותו באתר של המשרד להגנת הסביבה.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram