לימודי גיטרה בגיל הזהב

כעת שיצאתם לפנסיה ואינכם צריכים ללכת בכל יום לעבודה כדי להתפרנס, אתם וודאי מחפשים אחר תעסוקה איכותית ומהנה שתסייע לכם להעביר את שגרת היום בנעימים. גיל הזהב הוא גיל מיוחד, וזהו זמן שאותו כדאי לנצל כדי לעסוק בדברים שתמיד רציתם לעשות כמו התנדבות, טיולים ברחבי הארץ או העולם, ביקור באתרים שונים וגם מציאת תחביבים מהנים כמו נגינה על גיטרה.

תוכלו למצוא לימודי גיטרה ייעודיים לכם, כיוון שמדובר על שיעורי נגינה פופולריים המתאימים לרמות שונות של תלמידים, החל ממתחילים ועד מתקדמים. אז אם זהו עיסוק חדש שאתם חושבים לעשות, אם לצורך מילוי שעות הפנאי או כחלק מנגינה בהרכב מוזיקלי, כדאי שתקראו את המאמר הבא שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

רקע קצר על גיטרות

לפני שנסקור את סוגי הגיטרות עליהן ניתן ללמוד לנגן, וכמובן נעניק טיפים מועילים למציאת מקום ללמוד בו, נתחיל ברקע קצר על הגיטרה שהינה אחד מכלי הנגינה האהובים ביותר. הגיטרה שייכת לכלי נגינה מקבוצת כלי המיתר, כיוון שהנגינה עליה מתבצעת באמצעות פריטה על מיתרים מיוחדים.

צורת ומבנה הגיטרה מורכבים מגוף מוצק בעל צוואר ארוך, כאשר על ראש הצוואר ממוקמים מפתחות הכיוון האחראיות על המתיחה של מיתרי הגיטרה. האחיזה בכלי נגינה זה מצריך שימוש בשתי ידיים, כאשר יד אחת פורטת על המיתרים בחלק המעוגל של הגיטרה, ואילו היד השנייה לוחצת על המיתרים המצויים בראש הצוואר שלה.

לימודי נגינה על גיטרה אקוסטית

אחת מהגיטרות הפופולריות בשימוש, ולכן לרוב היא הגיטרה המרכזית עליה לומדים לנגן במהלך שיעורי הנגינה. הגיטרה האקוסטית מסוגלת להפיק צלילים באמצעות פריטה על מיתריה, כאשר החלק החלול במרכז הגיטרה משמש כתיבת תהודה ממנו הצלילים נשמעים.

נהוג להבין בין גיטרה אקוסטית לגיטרה קלאסית, כיוון שמיתרי הגיטרה האקוסטית עשויים מתכת ואילו המיתרים של הגיטרה הקלאסית עשויים ניילון. ניתן לנגן באמצעות הגיטרה האקוסטית והקלאסית מגוון רחב של סגנונות מוזיקליים, דבר המקנה לה פופולריות רבה בקרב חובבי מוזיקה ונגינה.

גיטרה חשמלית או גיטרת בס?

נוסף לגיטרה האקוסטית, ישנם שני סוגים נוספים של גיטרות – גיטרה חשמלית וגיטרת בס. בשונה מהגיטרה האקוסטית, גיטרות אלו מפיקים צלילי מוזיקה בצורה אלקטרונית, כיוון שהן בנויות ממתמר מיוחד הממיר את תנודות המיתרים לזרם חשמלי. משום כך ניתן לנגן על גיטרה חשמלית וגיטרה בס באמצעות חיבורן אל מגבר חשמלי ייעודי לכך.

ההבדל בין גיטרות אלו הוא בסוג הצלילים המופקים מהן, כאשר מנעד הצלילים מהגיטרה החשמלית הוא רחב יותר לעומת גיטרת הבס המורכבת מ-4 עד 6 מיתרים בלבד, וצליליה נמוכים מאוד בדומה לצלילי הקונטרבס. נגינה על גיטרות מסוג זה מזוהות יותר עם סגנונות מוזיקה של רוק, בלוז, פאנק ועוד.

טיפים למציאת בית ספר למוזיקה

לאחר שהכרתם מעט את סוגי הגיטרות השונות, נותר לכם לבחור את מקום הלימוד הטוב ביותר בו תוכלו לקחת שיעורי נגינה על גיטרה. קיימים בתי ספר שונים ללימוד נגינה עצמאית, ולכן חשוב לבחור את המקום המתאים ביותר עבורכם. מקום כזה צריך לאפשר לכם ללמוד לנגן בקצב שלכם, כאשר מורה פרטי מלמד אתכם את כל מה שצריך לדעת כבר מהבסיס ובאופן פרטי ללא תלמידים נוספים.

לאחר מכן כשתכירו את הבסיס החשוב ליסודות הנגינה על גיטרה, תוכלו להתמקצע יותר בנגינה עצמאית באמצעות השתתפות בשיעורי נגינה משותפים של כמה תלמידים יחד, כך שהשיעור יעניק לכם ניסיון לנגן בגיטרה גם במסגרת של הרכב מוזיקלי.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram