טכנולוגיות חדשות שמעניין לפגוש

תמיד מפתיע עד כמה העולם משתנה ומתפתח ובקצב מסחרר כל כך. לסמארטפונים לקח פחות מעשור לפרוץ לשוק, המחשבים הניידים כבר איתנו מאז שנות ה-90 ומי בכלל זוכר כיצד נראו פעם הכבישים ליד בית ילדותנו? כדי להדהים אתכם עוד יותר, הנה כמה וכמה מהטכנולוגיות החדשניות ופורצות הדרך, שעתידות לקחת חלק מרכזי בחיינו כבר בקרוב:

המסחריות החכמות של טויוטה

חשבתם ש”גט טקסי” היא המילה האחרונה בטכנולוגיית השינוע הציבורי? ובכן, טויוטה כבר פיתחה שיטה חדשנית למדי שתתאים גם לשינוע סחורה וגם לניוד אנושי באמצעות משאיות ומוניות חכמות שמעוצבות בהתאם לצורך שהן נועדו למלא. התכנון הוא להפוך את הרכבים הללו למטיבים ונוחים מאוד לקבלת מוצרי שליחויות כמו למשל הפיצה המשפחתית או המארז מאמזון וגם על מנת לספק שירותי נסיעה אוטומטיים לחברות כמו אובר.

רק משחק של דמעות

עולם הרפואה לא מפסיק להפתיע והנה דרך חדשה לנטר ולפקח על לא פחות מ… סוכרת! הכירו את עדשות המגע החדשניות בפיתוח מבית “גוגל” (והחטיבה המפתחת המדויקת של החברה – גוגל גלאס) וחברת NOVARTIS. העדשות מנתחות את דמעות העין שבהן קיים גלוקוז. הן מספקות התראה בלבישה ומשתמשות בחיישנים זעירים על מנת לספק נתונים בזמן אמת בנוגע לרמות המתקבלות ובכך להפחית בסבלם של חולי סוכרת, שנאלצים לדקור את עצמם כל יום.

מזל טוב, הצמח שלכם מייצר אנרגיה

ברכות לצוות המחקר של MIT – המכון הטכנולוגי היוקרתי והנחשב של מסצ’וסטס ארה”ב. שם פותח רק השנה צמח מזן חדש, שעובר את תהליך הפוטוסינתזה שלו כך שכל הצמחים שגדלים לצידו מקבלים את היכולת ליצור אנרגיה שאפשר להמשיך לשכפל עוד ועוד. החוקרים גילו שהנחת צינורות פחמן על עלים של מספר צמחי מעבדה קלטו אור בכמות של כ-30% יותר מצמחים רגילים וזאת מבלי לגלות קושי בגידול בתנאים חיצוניים, כולל תנאי מחייה קשים במיוחד.

אנרגיה סולארית שתפטור אותנו מהנפט

אמנם כבר קל למדי להבחין סביבנו בפאנלים סולאריים על גגות הבתים, אך מדובר בשיטה שעתידה לשנות את הדרך שבה אנו מפיקים ומשתמשים בחשמל ובאמצעים להסקת הבית. אנרגיה סולארית שמתפתחת כיום מייצרת עוד ועוד דרכי חיסכון בחשמל ופתרונות נלווים גם לימים גשומים ומעוננים בלי טיפה אחת של שמש. הם מבטלים את הצורך שלנו בשימוש באנרגיה מזהמת ובכך תורמים לסביבה ירוקה יותר. מעבר לכך, קיימת גם האפשרות להשכיר כיום את גג הבית לחברה שתתקין עליו פאנלים סולארים ותפיק אנרגיה ירוקה, בתמורה לתשלום די טוב.

מאפס למאה בשלושים שניות

ואם כבר אקולוגיה, הרי שכדאי להקדיש עוד רגע למטען 30 השניות של החברה הישראלית StoreDot, שיטעין עבורכם את הנייד במהירות שנתפסת בלתי אפשרית אך תפחית משמעותית בצריכת האנרגיה המזהמת.

בית חכם שמזהה אותות מצוקה

תחום הזיהוי הקולי בבתים חכמים כבר לא נחשב לבשורה מיוחדת, אבל עד כה הוא השתמש בזיהוי הדיבור של בעלי הבית בלבד. ומה לגבי תינוק בוכה? קריאה לעזרה? ואפילו אזעקת צבע אדום? כל אלו קיימים בפטנט החדש מטייוואן שידאג למגן את הבית בהתאמה למקרה ולעדכן את בעליו בהודעת טקסט מיידית לנייד הפרטי. כך הופך הפטנט לא רק לאמצעי הגנה יעיל, אלא גם לפתרון חשוב ואף מציל חיים לאנשים בעלי ליקוי שמיעה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram